Co dziś na śniadanie? Ulubione zdrowe (?) tosty

jedzdrug-1

Często próbuję zrobić z niezdrowych przekąsek coś zdrowego.

 

Poniżej 4 sposoby na moje ulubione tosty:

  1. Marmite+twarożek+rzodkiewka

Marmite to angielski przysmak – wyciąg z drożdzy, w formie pasty do smarowania. W Polsce można go dostać m.in.w Kuchniach Świata. Słoiczek nie jest najntańszy, ale za to starcza na bardzo długo. Co prawda jeśli ktoś wyjeżdża do Anglii, na pewno dostanie go tamo połowę taniej. Mówi się, że Marmite ludzie albo uwielbiają, albo nienawidzą. Nie można mu pozostać obojętnym. Ma bardzo specyficzny, słony smak i najlepiej próbować go nie bezpośrednio, tylko posmarować cienką warstwą na ciepłego tosta. Ja lubię kłaść na niego coś, co zneutralizuje słony smak – twarożek lub samego pomidora.

  1. Awokado+pomidor+czubryca

Awokado jest świetnym substytutem masła, a jest pełne “pozytywnych” tłuszczy, które powinno się jeść. Ponoć Miranda Kerr zjada połówkę awokado dziennie, dlatego ma takie błyszczące włosy i nieskazitelną cerę (moja teoria jest taka, że po prostu jest boginią, która zstąpiła z nieba, ale jak kto woli). Do tego kilka plasterków pomidora i moja ukochana czubryca – mieszanka ziół, od której jestem uzależniona, a którą kupuję wyłącznie tutaj, bo jest najlepsza!

  1. Masło orzechowe+banan

Uwielbiam wszystko, co jest z masłem orzechowym. I uwielbiam śniadania na słodko. Przeczytałam też gdzieś, że taka kanapka jest zdrowa, bo masło orzechowe zawiera proteiny, a banan dostarcza energii, więc ślepo wierzę w to, że jest to dla mnie dobre.

  1. Miód + orzechy

Z tego przepisu. Wspaniałe! W tym okresie zawsze mam dużo świeżych orzechów prosto z łupin, więc aż żal nie skorzystać. Szybko, smacznie i zdrowo!
jedzdrug-2

Komentarze: brak

Dołącz się: zostaw komentarz