Vegemania: Masujemy jarmuż!

mg_2068

Nie jestem wegetarianką, ale jestem zwolenniczką jedzenia dużej ilości świeżych warzyw i owoców. Od jakiegoś czasu w modzie jest jarmuż, który według niektórych może nawet zdetronizować szpinak w naszym menu. W Polsce jarmuż nie jest łatwo dostępny, chociaż niedawno pojawił się w Biedronce i można go tam dostać od czasu do czasu. Być może nie jest on zbyt popularny, ponieważ nie każdy wie, jak przyrządzić go w odpowiedni sposób. Kluczem do tego jest… masaż! Jakkolwiek by to nie brzmiało, masowanie liści jarmużu daje niesamowite efekty w wyglądzie i smaku.

Jarmuż ma wiele pozytywnych właściwości – naładowany jest witaminą C (ale również B i E), jest również bogaty w błonnik, mangez, cynk, żelazo i wapń. Oczywiście, jak ze wszystkim, z jarmużem nie wolno przesadzać – zawiera on szczawiany oraz spowalnia wchałanianie jodu. Jednak jedzenie go raz w tygodniu zamiast bazy dla sałaty na pewno nie zaszkodzi. Więcej o tym warzywie możecie dowiedzieć się TUTAJ, natomiast ja dzisiaj przedstawię Wam szybki sposób na pyszną sałatkę z jarmużu, która powinna zmienić Wasze podejście do niego. Jarmuż to warzywo, które na surowo może sprawiać problemy. Nieodpowiednio przygotowane listki są blade, sztywne, twarde i tak naprawdę smakują jak trawa. Dlatego najczęściej możemy znaleźć przepisy na jarmuż na ciepło. Jarmuz

Przed przygotowaniem sałatki, jarmuż należy umyć (produkt z Biedronki jest w opakowaniu, wcześniej pocięty i umyty, teoretycznie gotowy do spożycia) i podrzeć na mniejsze kawałki, które wkładamy do dużej miski. Należy pamiętać, że w jarmużu jadalne są tylko liście, łodygi są twarde jak patyki i je wyrzucamy.

_MG_2068

To, co pomaga w zmiękczeniu jarmużu, to oliwka z oliwek i sól. Gdy już uraczymy nimi liście jarmużu, możemy przystąpić do masażu! Wystarczy ugniatać go rękami (co przy okazji jest dobrym ćwiczeniem!), aż liście zmiękną, zrobią się żywozielone, a sam jarmuż puści soki i zacznie pięknie pachnieć. I gotowe!

_MG_2069

_MG_2072

_MG_2073

_MG_2074

_MG_2075

Jarmuz2

Wystarczy dodać do tego wszystkie pozostałe ulubione warzywa. Ja najczęściej dodaję rzodkiewki, paprykę, pomidory, ogórki i zioła prowansalskie i otrzymuję pyszną, chrupiącą i zdrową sałatkę. Smacznego!

Komentarze: brak

Dołącz się: zostaw komentarz